mandag, juni 09, 2008

Flatskjerm del 5

Tro det eller ei, men nå har jeg kjøpt flatskjerm jeg også.
Stikk i strid med mine egne råd.

Så hva i alle dager var det som fikk meg til å handle flatt???

Årsak 1:
Denne spesielle skjermens spesifikasjoner.
Jeg ville ha en 42 tommer HD-ready plasmaskjerm (noe denne var), men denne hadde støtte for 1080p fra Blueray-kilde, eller annen like god kilde tilkoblet med HDMI-kabel.
Jeg fikk med andre ord 720p på vanlige TV-bilder (tv-boksen min fra Homebase er tilkoblet med HDMI, og bildet blir oppskalert), og jeg fikk 1080p på min Playstation 3. En oppløsning på 15000:1 og 3 HDMI innganger var heller ikke å forakte.
Årsak2:
Forgjengeren hadde vunnet mange tester, og denne var forbedret på flere områder.
Den vant en test i Aftenposten, og flere testere syntes til og med den var bedre enn Pioneer - det har jeg vanskelig for å tro på. Uansett har skjermen god kvalitet.
Årsak 3:
Prisen på akkurat denne flatskjermen.
Fikk den for 7 995 (har sett den helt ned i under 7 200 etter jeg handlet, men da skal de ha omtrent 1 400 i frakt). Under 8 000 for en slik skjerm er langt under halvparten av det en tilsvarende godbit fra Pioneer ligger på. Jeg var også innom en lokal Expert butikk (på Stoa utenfor Arendal) som skulle ha nesten 13 000 for samme skjermen, så da kunne det ikke være så ille å få den for under 8 000.
Årsak 4:
Har lest test av "sommerens nyheter" når det gjelder flatskjermer, og stadig flere gikk bort fra HD-ready skjermer (noe jeg ganske bestemt ville ha), og mer og mer over på full-HD skjermer. Da føltes summen av disse årsakene til at jeg handlet nå, og ikke ventet lenger...

Så her er skjermen jeg handlet:

En Panasonic TH-42PX80

Du kan lese mer om skjermen jeg valgte HER
Jeg kjøpte den fra en nettbutikk som heter Netshop ... men har som sagt sett den rimeligere, så sjekk prisen før du eventuelt skal ut på handletur selv!

Skulle du ha behov for en nydelig 32 tommer Philips toppmodell av rasen billedrørs-TV er det bare å ta kontakt!
Har også en (videospiller - solgt) og Sony DVD-spiller av svært god kvalitet som selges...

Ingen kommentarer: