Lurer på hvor mange timer Bill Gates og hans menn har stjålet av min tid fordi ting som skulle være så enkelt, aldri har fungert som det skulle.
Som bildet kanskje avslører hadde ikke Apple svaret på mine frustrasjoner, de bare skapte noen helt nye...
Men MacBooken min fikk i august et HARDWAREproblem, og jeg har fått merke Apples største frustrasjonsmoment - MANGLENDE KUNDESERVICE.
Hva gjør man når maskinen ikke vil slå seg på som normalt? Jo man ringer support...
Det koster kr 359 kroner å få hjelp av oss (for det kan jo være din skyld din elendige amatør - tipper de tenker noe i den duren). Dersom det viser seg at det er en hardwarefeil vil vi ikke fakturere kredittkortet ditt. Etter 4 dagers prøving og feiling med alle gode og velmente råd fra svenske hjelpere (for vi amatører har jo ikke noe annet å finne på i skoleoppstart og studieoppstart enn å teste ut alle mulige softwarefeil, og avinstallere og reinstallere programvare). Så fant de da ut at det måtte være en hardwarefeil, og maskinen måtte på service.
Tror du de lot være å fakturere mitt kredittkort, som de sa de ikke skulle om det viste seg å være en hardwarefeil? He he... selvfølgelig fakturerte de mitt kredittkort... så jeg måtte styre med å få tilbake de pengene... kan se ut som om jeg skal få dem tilbake, men det tok 3 telefoner + en god del tid.
Bor du ikke i Oslo, Sarpsborg eller Stavanger? Så dumt for deg da!
Det er nemlig de nærmeste stedene Apple har service for sine maskiner her i landet om man er så uheldig å bo i Grimstad. Og maskinen må leveres. (eventuelt sendes for min regning)
Jeg kjenner heldigvis noen som ikke bor så langt unna Oslo som kunne ta med maskinen for meg, for forbrukerkjøpslovens §30 gjelder ikke for Apple av en eller annen mystisk grunn. (den paragrafen der det står at jeg som forbruker ikke skal ha noen kostnader forbundet med at de fikser produktet som ikke fungerer som det skal.)
Maskinen ble levert inn mandag 20/8.
Onsdag 5/9 fikk jeg en sms om at den var reparert og kunne hentes hos Eplehuset i Oslo.
Torsdag 6/9 ringte jeg og forklarte at jeg bodde i Grimstad (noe de kunne lest av mitt følgebrev), og lurte på om de kunne være så elskverdige å sende MacBooken min til meg i posten. Joda, de kunne da sende den i postoppkrav :) (kremt, §30?)
Torsdag 13/9 ringer jeg Eplehuset for å høre om de har noe "sendenummer" på pakken som enda ikke hadde kommet fram, men de finner ikke maskinen min eller noe pakkeseddel, og skal ringe meg neste dag.
Lørdag 15/9 skriver jeg en mail for å etterlyse telefonsamtalen, men får ikke svar (joda, Eplehuset har lørdagsåpent).
Tirsdag 18/9 ringer jeg igjen, og får et sendenummer - oi!! - postens sendenummer faktisk, og ser fra informasjonen på posten.no at de ikke hadde klart å sende maskinen min før i går (17/9)... for de var litt usikre på om adressen jeg hadde gitt dem i følgebrevet og per telefon 6/9 kunne være riktig - men de hadde ikke klart å få tak i meg - øh... de har ikke ringt eller sendt sms eller sendt e-post - hvordan har de da prøvd å kontakte meg?!?!!!
Vet ikke om dampen fra mitt røde hode synes, men jeg kan ikke helt se for meg at jeg noensinne kommer til å kjøpe en Mac igjen...
Så da er det altså 2 onder vi forbrukere har å velge mellom...
En PC der programvaren er ustabil og gir deg grå hår... eller en Mac som kanskje fungerer fint om den ikke er en av de MANGE med hardwarefeil da... for da må du til å bale med Apples fanatiske kundeservice...
SUKK!!!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar